3 Şubat 2013 Pazar

Kum Ve Köpük


Kum ve Köpük
Tuhaf, pek tuhaf!
belli hazlar için duyduğum arzu,
duyduğum elemlerin bir parçasıdır.
*
*
İnsanın ulaşabileceği şeyle, hayal gücü arasında,
küçük ya da büyük her zaman bir uçurum vardır
ve bu uçurum ancak tutkuyla aşılabilir.
*
*
Kişinin önemi ulaştığı yerde
ya da şeyde değil,
fakat daha çok neye
ya da nereye
varmayı arzu ettiğindedir.
*
*
Zihnimiz bir süngerdir,
kalbimiz bir dere.
Tuhaf değil mi, çoğumuz emmeyi seçeriz,
akıp durmak, çağıldamak yerine?
*
*
Benim içimdeki hayatın sesi
senin içindeki hayatın kulağına erişemez.
Fakat gel biz yine de konuşalım,
konuşalım ki, böylece, kendimizi
yalnız hissetmeyiz belki.
*
*
Eğer gerçekten benim değerimi
bilebilseydiniz,
ölçüp tartabilseydiniz onu,
dilimde olandan çok, kalbimde olanla,
elde ettiğim şeylerden çok
arzu ettiğim şeylerle
ilgili olduğunu da bilirdiniz.
*
*
Ağzınız yiyeceklerle doluyken
nasıl şarkı söyleyebilirsiniz?
Avucunuz altınla, gümüşle doluyken
dua için nasıl kaldırabilirsiniz elinizi?
*
*
Sırtınızı güneşe döndüğünüzde
görüp görebileceğiniz kendi gölgenizdir.
*
*
Cömertlik, sizden daha çok
ihtiyaç duyduğum şeyi
bana vermenizde değil;
sizin benden çok ihtiyaç duyduğunuz şeyi
vermenizdir bana.
*
*
Başkalarını ancak, kendiniz hakkındaki
bilgilerinizle yargılarsınız.
Şimdi söyleyin, bakalım,
aramızda kim suçlu, kim suçsuz?
*
*
Yalnızca kovalandığınız zaman
en yüksek hızınıza ulaşırsınız.
*
*
Çoğu zaman meşru müdafaadan nefret ettim;
fakat olduğumdan daha güçlü olsaydım da
böyle bir silahı kullanmak istemezdim.
*
*
Sadece benden aşağıdakiler beni kıskanabilir,
ya da benden nefret edebilirler.
Şimdiye kadar ne beni kıskanan,
ne de benden nefret eden oldu;
çünkü kimseden üstün değilim ben.
Sadece benim üstümdekiler beni övebilir
ya da küçümseyebilirler.
Şimdiye kadar beni ne öven,
ne de küçümseyen oldu.
Çünkü kimseden aşağı değilim ben.
*
*
Bana, "Seni anlamıyorum," demeniz,
beni hak etmediğim kadar övmeniz,
kendinizi de hak etmediğiniz kadar
küçültmeniz demektir.
*
*
Tuhaf değil mi, yavaş yürüyene acıyorsunuz,
yavaş düşünene acımıyorsunuz.
Oysa gözü kör olan,
kalbi kör olana yeğdir.
*
*
Tuhaf olan şu ki,  hepimiz, yanlışlarımızı
doğrularımızdan daha hararetle savunuruz.
*
*
Başkasının hatasının farkında olmaktan
daha büyük hata var mıdır?
-Halil Cibran

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder